Vooraan moeten de eigenwijze, dubbele lichtunits van voorheen wijken voor één grote unit met een lichtsignatuur die mooi overvloeit in de lamellen van de grille. Ook op andere vlakken speelt Citroën wat meer op veilig. Zo is er in de voorbumper geen ruimte meer voor de kleurrijke accenten van weleer. De Airbumps in de flanken blijven vooralsnog aanwezig, al zijn ze geen aandachtstrekker meer zoals destijds bij de C4 Cactus. Achteraan blijven de wijzigingen beperkt tot een nieuwe bumper en andere ledachterlichten met een 3D-lichtsignatuur.
Bij het opfrissen van het interieur van de C5 Aircross besteedde Citroën de meeste aandacht aan de middenconsole. Het resultaat is een nieuw 10-inch infotainmentscherm. De ventilatieroosters verhuizen bijgevolg naar een plek net onder het scherm en hebben voortaan een horizontaal ontwerp. Verder kan de C5 Aircross uitpakken met een 12-inch digitaal instrumentenpaneel, Citroën Advanced Comfort zetels die we reeds kennen van de C4 en C5 X en betere materialen doorheen het interieur.
Op motorisch vlak geen verrassingen. De C5 Aircross kan uitgerust worden met een diesel- of benzinemotor, maar ook een plug-in hybride aandrijflijn behoort tot de mogelijkheden. Voor die laatste belooft Citroën een elektrisch rijbereik van 55 kilometer. Elektrisch rijden is mogelijk tot een snelheid van 135 km/u. Het maximumkoppel van 320 Nm is meteen beschikbaar. Snelladen via een Wall box kan in minder dan 2 uur.