De Range Rover heeft al sinds de eerste generatie een ontwerp met enkele karakteristieke elementen. Liefhebbers van de oer-SUV kunnen gerust zijn want ook de nieuwe versie blijft zeer herkenbaar. Sterker nog, aan de voor- en zijkant heeft de designafdeling wat overbodige lijnen en vouwen weggegomd, maar verder vallen amper verschillen te bespeuren. Achteraan is wel iets interessants aan de hand met de achterlichten. Wanneer deze niet branden lijken ze visueel deel uit te maken van de zwarte, horizontale sierstrip op de kofferklep.
Zoals dat hoort bij een vlaggenschip mag je in de Range Rover alle luxe verwachten. Uiteraard vind je achter het nieuwe stuur een digitaal instrumentenpaneel. Centraal plaatst Land Rover een 13,7-inch touchscreen voor het infotainment en net daaronder een tweede scherm met draaiknoppen voor de klimaatregeling.
Naast de reguliere variant biedt Land Rover een versie met lange wielbasis aan. Daardoor kan je de Range Rover niet alleen bestellen met 4 of 5 zitplaatsen, maar ook als zevenzitter. Verder opent de kofferklep nog steeds in twee delen en installeren de Britten een luchtfilter die elk virus tegenhoudt. Handig in deze tijden.
De Range Rover is beschikbaar met mild hybrid benzine- en dieselmotoren die steeds gekoppeld worden aan een 8-traps automaat. Van elke dieselversie bestaat ook een klassieke uitvoering zonder hybride technologie. Verder belooft Land Rover twee plug-in hybride varianten vanaf 2022 en twee jaar later zou de geheel elektrische Range Rover moeten debuteren.