Ford bewijst hoe enkele kleine aanpassingen toch een wereld van verschil kunnen maken. De Fiesta oogt voortaan een pak frisser dankzij nieuwe ledkoplampen met donkere behuizing, donkergetinte achterlichten, een grotere zwarte grille en origineel vormgegeven bumpers. Ook springt het Ford-logo meer in het oog dankzij de integratie in de grille.
De vernieuwde Fiesta is opnieuw verkrijgbaar als 3-deurs of 5-deurs. De bekende uitvoeringen zoals Trend, Titanium en ST-Line blijven beschikbaar en ook de avontuurlijke Active krijgt nog een kans. De Vignale-uitvoering is wel gedegradeerd tot enkele packs met luxueuze extra's voor de Titanium, Active en ST-Line. Liefhebbers van het sportievere werk kunnen nog steeds de ST bestellen.
Het grootste nieuws in het interieur is de komst van een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel. Het Sync3-infotainmentsysteem met 12,3-inch touchscreen vinden we nog steeds niet terug in de standaarduitrusting. Wel blijft het beschikbaar als optie.
Op de motorenlijst staat de 1.0 EcoBoost driecilinder in een aantal varianten. De instapversie krijgt 100 pk en een manuele zesbak. Bij de versie met 125 pk kan je ook kiezen voor een mild hybrid in combinatie met een manuele zesbak of 7-traps automaat. Nog een trede hoger vinden we de 1.0 EcoBoost met 155 pk, steeds als mild hybrid en met een manuele zesbak.
Tenslotte voorziet Ford de Fiesta ST van een upgrade. Aan het vermogen verandert niets (200 pk), maar het maximumkoppel bedraagt nu 320 Nm in plaats van 290 Nm.