Zoals de naam reeds aangeeft gaat het hier om een coupé uitvoering van de Enyaq. Audi en Volkswagen voerden recent hetzelfde trucje uit met respectievelijk de Q4 Sportback e-tron en ID.5. Het ontwerp van deze nieuwe elektrische Skoda is geen verrassing. Vrijwel alle designelementen zijn overgenomen van de gewone Enyaq met uitzondering van de sterk aflopende daklijn vanaf de B-stijl.
Naast de gewone uitrustingsniveaus brengt Skoda ook een Enyaq Coupé RS iV op de markt. Deze versie krijgt sportievere bumpers, zijschorten en een rode reflecterende strip achteraan. Ook ’s nachts zal de RS makkelijk te herkennen zijn want Skoda monteert standaard de Crystal Face grille, een geheel van 131 leds waarmee de verticale lamellen in de grille verlicht worden.
Uiteraard leent de Enyaq Coupé zijn interieur van de gewone Enyaq. Wel is een panoramisch dak standaard bij de Coupé. Op die manier komt er niet alleen meer licht binnen in het interieur, maar beschikken de passagiers op de achterbank ook over meer hoofdruimte.
De kofferinhoud is traditioneel iets waar Skoda sterk in uitblinkt. Dat is niet anders bij deze Enyaq Coupé die ondanks zijn sterk aflopende daklijn kan uitpakken met een bagageruimte van 570 liter. Ter vergelijking, dat is slechts 15 liter minder dan bij de gewone Enyaq.
Skoda levert de Enyaq Coupé iV met 4 motoren. De instapversie wordt de iV 60 met 180 pk en een accupakket van 58 kWh. Een trede hoger staat de iV 80 met 204 pk en een accupakket van 77 kWh. De aandrijving van deze twee uitvoeringen gebeurt via de achterwielen. Wil je liever vierwielaandrijving, dan is er de iV 80x. Twee elektromotoren leveren dan 265 pk en 425 Nm koppel. De topper in het gamma is de RS met 299 pk en 460 Nm koppel.