In 2018 kreeg de Macan zijn eerste facelift. Toen werden vooral de lichtunits opgefrist terwijl Porsche nu voornamelijk de bumpers heeft aangepakt. Verder worden met Papaya Metallic en Python Green enkele gewaagde lakkleuren geïntroduceerd en zijn er 7 nieuwe velgdesigns van 19 tot 21-inch.
Binnenin moet de verouderde knoppenzee op de middenconsole wijken voor een paneel met haptische feedback. Ook is de pook voor de PDK-automaat wat kleiner en neemt de Macan het stuurwiel over van de 911.
Het motorenaanbod lijkt op het eerste zicht fel veranderd, maar schijn bedriegt. In praktijk goochelt Porsche vooral met de labels. Zo krijgt de Macan Turbo voortaan het GTS-label terwijl de vorige GTS nu als Macan S door het leven gaat. Beiden krijgen dus een 2.9 liter V6 met respectievelijk 440 en 380 pk. Wie tevreden is met een viercilinder benzinemotor kan de instapversie bestellen met 265 pk, een bonus van 20 pk ten opzichte van zijn voorganger.