Sinds de inlijving van Polestar door Volvo lijkt elk model in het gamma snel een performance versie te krijgen. Vanaf vandaag is het de XC90 die kan genieten van de Polestar Performance Optimisation.
Polestar ging aan de slag met de topversie van de
XC90, namelijk de T8 Plug-In Hybrid. Die beschikt standaard al over 400 pk en 640 Nm, maar na de upgrade loopt dit op tot 421 pk en 680 Nm. De SUV sprint zo in 5,5 seconden van 0 naar 100 km/h. Verrassend genoeg blijven het gemiddelde verbruik (2,1 l/100 km) en de elektrische range (43 km) onveranderd ten opzichte van de standaardversie.
Niet alleen de prestaties van de SUV gaan er op vooruit, de gehele aandrijflijn werd door Polestar onder handen genomen. Zo is de gasrespons geoptimaliseerd en zou de SUV nog sneller en preciezer moeten schakelen. Verder introduceert Polestar de "Gear Hold Function", een systeem waarbij de automaat de geselecteerde versnelling behoudt tijdens het nemen van een bocht met hoge G-krachten. Op die manier kan de wagen nooit uit balans gebracht worden en heeft de chauffeur tijdens elke bocht een optimale controle over de wagen.