Porsche levert de Panamera bij de lancering in drie versies. De Panamera 4S doet een beroep op een 2.9 liter biturbo V6 met 440 pk en 550 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h is na 4,4 seconden achter de rug en de topsnelheid bedraagt een nette 289 km/h. Dit alles gebeurt met een gemiddeld verbruik van 8,1 l/100 km.
De Panamera 4S komt ook beschikbaar als dieselversie. Onder de kap ligt echter niet zomaar een dieselmotor, maar wel het krachtigste exemplaar van Porsche ooit. Het gaat om een 4.0 liter V8 met 422 pk en maar liefst 850 Nm koppel waarmee in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h kan gesprint worden om vervolgens door te stomen tot maximaal 285 km/h. Het verbruik bedraagt gemiddeld 6,7 l/100 km.
De Panamera Turbo tenslotte kan rekenen op een 4.0 liter biturbo V8 met 550 pk en 770 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h is hier in 3,8 seconden achter de rug en de topsnelheid ligt op 306 km/h. Het gemiddeld verbruik wordt beperkt door een systeem van cilinderuitschakeling, maar ligt met 9,3 l/100 km uiteraard nog steeds hoger dan bij de 4S.
Het interieur maakt een duidelijke sprong voorwaarts met traditionele bedieningsknoppen die moeten wijken voor twee 7-inch schermen. Toch wordt het verleden niet helemaal vergeten, zo blijkt uit de analoge toerenteller. De middenconsole wordt gekenmerkt door een 12,3-inch touchscreen met de laatste generatie van het Porsche Communication Management systeem. Ook de passagiers achterin krijgen trouwens een eigen touchscreen, tenminste wanneer je kiest voor de vierzits-layout. Praktisch is de Panamera ook met een bagageruimte van 495 liter. Met de achterbank neergeklapt loopt dit op tot 1.304 liter.