De prestaties zijn dan ook niet min. Zowel de Cayman GT4 als Boxster Spyder hebben een maximumvermogen van 420 pk en evenveel Newtonmeter koppel. Schakelen gebeurt uiteraard manueel en dat laat je toe om vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten in slechts 4,4 seconden. Wie het aandurft kan in de Boxster Spyder een topsnelheid van 301 km/h bereiken, de Cayman GT4 schopt het zelfs tot 304 km/h.
Naast een mechanisch sperdifferentieel, GT-chassis en krachtiger remsysteem geeft Porsche beide wagens een aangepast exterieur. Bij de Cayman GT4 levert een aangepaste aerodynamica tot 50 procent meer downforce op. Een deel daarvan haalt Porsche uit de nieuwe diffuser en een uit de kluiten gewassen achtervleugel. Bijgevolg kan de coupé een ronde om de Nürburgring Nordschleife meer dan tien seconden sneller afleggen dan de vorige Cayman GT4.
De Boxster Spyder kan rekenen op een nieuwe stoffen kap die volgens Porsche geschikt is voor dagelijks gebruik. Net als bij de GT4 zorgt een diffuser voor de nodige downforce bij de achteras. Daarentegen krijgt de Spyder achteraan een actieve achterspoiler die automatisch verschijnt bij snelheden vanaf 120 km/h.