De Speedster is makkelijk te onderscheiden van de andere 911-varianten door zijn kleinere voorruit en zijruiten, de koolstofvezel afdekking achter de voorstoelen en de manueel te bevestigen stoffen kap die wel elektrisch vergrendeld wordt. Om zoveel mogelijk gewicht te besparen zijn zowel de kofferklep als motorkap opgebouwd uit koolstofvezelcomposiet terwijl de voor- en achterpartijen bestaan uit polyurethaan. De gietijzeren remmen zijn dan weer vervangen door Porsche Ceramic Composite Brakes.
Het interieur is standaard aangekleed met zwart leder. Een afwerking met rode stiknaden, een Speedster-logo op de hoofdsteunen, rode deurriemen en een rode 12-uur markering op het GT Sport stuurwiel behoren tot de mogelijkheden. Details zoals opbergnetten in de deurpanelen, deurriemen, een koolstofvezel binnenafwerking en het ontbreken van airco (gratis optie) maken nogmaals duidelijk hoe ver Porsche is gegaan om het gewicht van de Speedster te drukken. Het eindresultaat is een gewicht van 1.465 kilogram.
Porsche gaat de 911 Speedster in een gelimiteerde oplage van precies 1.948 exemplaren bouwen. Dat cijfer verwijst naar het debuutjaar van de 356, de voorloper van de 911.
Eigenaars van de Speedster kunnen trouwens een bijpassende chronograaf horloge bestellen ontworpen door Porsche Design. Unieke designelementen zijn de koolstofvezel wijzerplaat en de rotor die gebaseerd is op de centrale wielmoer van de wagen. Voor de zwarte armband met rode stiksels werd dan weer leder en draad uit het interieur gebruikt.