Onderhuids zijn de wijzigingen een stuk groter. Zo moet de zescilinder boxermotor plaatsmaken voor een zuinigere 2.0 liter viercilinder met turbo. Dat is meteen de eerste keer sinds de late jaren ’60 dat er opnieuw viercilinders in een Porsche te vinden zijn. Desondanks gaan het vermogen en koppel er wel op vooruit. De 718 Boxster beschikt over 300 pk en 380 Nm en gaat in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/h. Let wel, dat haal je enkel als je voor een PDK en Sport Chrono Pakket gaat. De topsnelheid ligt op 275 km/h. De 718 Boxster S is uitgerust met een 2.5 liter viercilinder turbo die goed is voor 350 pk en 420 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt (wederom met PDK en Sport Chrono Package) in 4,2 seconden en de topsnelheid is vastgelegd op 285 km/h. Schakelen gebeurt standaard via een manuele zesbak. De PDK is in de optielijst te vinden.
Het chassis van de 718 Boxster is een stuk sportiever afgesteld waardoor bochten nog makkelijker aangesneden kunnen worden. Ook zou de wagen tien procent directer sturen. In de optielijst vinden we Porsche Active Suspension Management (PASM) waardoor de roadster 10 millimeter dichter tegen het asfalt komt te liggen. Voor de Boxster S is er ook een PASM sport chassis verkrijgbaar wat de wagen nog eens 20 millimeter verlaagt.
De orderboeken voor de Porsche 718 Boxster gaan in Europa open op 30 april. Belgische prijzen zijn nog niet bekend, maar in Duitsland neem je de Boxster mee naar huis vanaf € 53.646. De Boxster S mag vanaf € 66.141 de deur uit.