Om te bewijzen dat de GT zich vooral thuis voelt op het circuit joeg Ford vorig jaar één van de testexemplaren over het Calabogie Motorsports Park circuit in Canada samen met een McLaren 675LT en een Ferrari 458 Speciale, de twee voornaamste concurrenten volgens Ford. De drie wagens werden zorgvuldig voorbereid voor een snelle ronde en kregen dezelfde chauffeur achter het stuur. Je raadt het al, de Ford GT won en dat met een tijd van 2:09.8. De McLaren deed er net een seconde langer over (2:10.8) terwijl de Ferrari zelfs meer dan drie seconden moest prijsgeven (2:12.9).
Het droog gewicht van de Ford GT bedraagt 1.385 kilogram. Dat is 155 kilogram meer dan de McLaren 675LT terwijl die laatste ook qua vermogen de maat neemt van de GT. Ford weet echter het verschil te maken door verschillende actieve, dynamische systemen voor zowel de ophanging als de aerodynamica. De GT profiteert zo aan gelijk welke snelheid van een maximale downforce en optimale balans.
Voor de volledigheid geven we ook even de afmetingen van de GT mee. De totale lengte bedraagt 4,779 meter met een wielbasis van 2,710 meter. Verder is de supercar 2,238 meter breed en 1,109 meter hoog. In racemodus zakt de hoogte naar 1,063 meter, slechts iets hoger dan de originele GT40.