Citroën haalt in de aanloop naar het autosalon van Genève het doek van de C-Aircross, een concept die de wereld moet warm maken voor een compacte SUV van het merk.
Citroën stoft het Aircross label dus opnieuw af in de aanloop naar het autosalon van Genève. Eerder bracht het merk al een eigen versie van de Mitsubishi ASX op de markt onder de naam C4 Aircross en twee jaar geleden kregen we nog de
Aircross Concept voorgeschoteld. Met de nieuwe C-Aircross gaat Citroën verder op de ingeslagen weg. We zien tweedelige koplampunits, de ondertussen vertrouwde Airbumps en koetswerkpanelen in verschillende kleuren. De Concept is 4,15 meter lang, 1,74 meter breed en 1,63 meter hoog. Rekening houdend met die afmetingen zal de toekomstige productieversie als stoerder alternatief dienen voor de C4 Cactus crossover. Citroën claimt dat de C-Aircross ook op ruiger terrein uit de voeten kan dankzij de aanwezigheid van Grip Control.
Één van de elementen die het productiestadium wellicht niet zal halen, zijn de suicide doors. Ook het eenspaaksstuur dichten we weinig kans toe, al is het wel een leuke knipoog naar lang vervlogen tijden. Het dashboard oogt erg minimalistisch en strak dankzij een head-up display, een infotainmentsysteem met bijhorend 12-inch scherm. Verder ligt de nadruk op ruimtelijkheid, connectiviteit en comfort.