De buitenafmetingen van de Europese C5 Aircross komen overeen met de Chinese variant. De lengte bedraagt dus precies 4,5 meter, de breedte komt uit op 1,84 meter en de hoogte is 1,67 meter. Het interieur is echter anders ingedeeld want waar klanten in China houden van meer beenruimte achterin stellen wij in Europa eerder extra kofferruimte op prijs. In de Europese versie raak je daarom 580 liter aan bagage kwijt tegenover slechts 482 liter in de Chinese variant. De zetels achteraan kan je bovendien 15 centimeter naar voor schuiven of apart neerklappen, goed voor een kofferruimte van maximaal 1.630 liter.
De C5 Aircross is zowel op vlak van exterieur als interieur uitvoerig te personaliseren. De bestuurder beschikt over een digitale instrumentencluster op een 12,3-inch scherm en centraal doet een tweede 8-inch exemplaar dienst als infotainmentsysteem. Een extra troef van de crossover zijn de ‘Progressive Hydraulic Cushions’, de opvolger van de hydropneumatische vering waar Citroën vroeger zo voor bekend stond.
Klanten kunnen kiezen uit twee benzinemotoren. Het instapmodel is de PureTech 130 S&S met handgeschakelde zesbak. Een trede hoger staat de PureTech 180 S&S met 8-traps automaat. De drie opties voor dieselrijders zijn een BlueHDi 130 met handgeschakelde zesbak of 8-traps automaat en een BlueHDi 180 met 8-traps automaat. Een plug-in hybride uitvoering volgt in 2019.