Eigenaars van een Mustang met V8 kunnen opnieuw rekenen op Launch Control en Electric Line Lock, maar die laatste functie maakt nu op zijn opwachting bij de viercilinder motor. Dit systeem blokkeert de voorwielen terwijl de achterwielen nog vrij kunnen spinnen. Op die manier zijn de banden perfect opgewarmd voor optimale startprestaties. Die start moet in de Mustang V8 mogelijk zijn in minder dan vier seconden.
Net zoals voorheen kunnen bestuurders de elektronische stabiliteitsregeling, gasrespons, schakelpatronen van de automaat, stuurinrichting en het uitlaatgeluid aanpassen via de rijmodi Normal, Sport, Track en Snow/Wet. Deze krijgen echter versterking van de Drag Strip modus voor maximale acceleraties vanuit stilstand en "My Mode" waarmee de bestuurder zelf alles individueel instelt. Ook leuk is de "Good Neighbour" modus waarmee het uitlaatgeluid wordt gedempt op bepaalde uren van de dag en je dus bij het starten van de Mustang boze buren kan vermijden. Hoewel, wie kan er nu slechtgezind worden omwille van het magistrale geluid van een V8…?
Aanwezige rijhulpsystemen zijn Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning en Lane Keeping Aid. Afhankelijk van de geselecteerde rijmodus zal het digitale lcd-instrumentenbord net als bij de Ford GT verschillende gegevens weergeven. Verder beschikt de nieuwe Mustang over het infotainmentsysteem SYNC 3 dat compatibel is met Apple Carplay en Android Auto.