Jaguar zet de aanval in op Tesla en brengt als eerste Europese premiummerk een volledig elektrische SUV op de markt. De I-Pace heeft een 90 kWh lithium-ion batterij en verdeelt via twee elektromotoren in totaal 400 pk en 696 Nm over de vier wielen. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt zo in 4,8 seconden.
De I-Pace is 4,682 meter lang, 2,011 meter breed en 1,565 meter hoog. De wielbasis bedraagt precies 2,99 meter. De hoogte bedraagt 1,565 meter en de breedte is 2,011 meter. De voorzijde laat er geen twijfel over bestaan dat het om een Jaguar gaat, maar vooral het ontwerp bij de C-stijl is een revolutie voor het Britse merk. De focus bij de ontwikkeling van de elektrische crossover lag dan ook op het creëren van een optimale aerodynamica om het rijbereik zo hoog mogelijk te houden. Bij de voorstelling van de
I-Pace concept in 2016 sprak Jaguar over een range van 500 kilometer op één laadbeurt. Ondertussen wordt in Europa een meer realistische rijcyclus (WLTP) gebruikt en daar haalt de productieversie van de I-Pace een rijbereik van 480 kilometer. De batterijen voor tachtig procent opladen is mogelijk in 40 minuten via een 100 Kw lader. Via een 50 kW DC-snellader kan er op één uur tijd 270 kilometer actieradius worden toegevoegd.
Binnenin is plaats voor vijf personen. Voorin krijgt de bestuurder een digitaal instrumentarium en maakt het Touch Pro Duo infotainmentsysteem zijn opwachting. Dat laatste bestaat uit twee touchscreens zoals we dat al kennen van de Range Rover Velar. De opbergruimte varieert van 656 liter tot maximaal 1.453 liter na het neerklappen van de achterbank.
De I-Pace bestellen kan vanaf nu. Voor vlugge beslissers biedt Jaguar de First Edition aan. Bij de standaarduitvoeringen geldt de I-Pace S als instapversie. Een trede hoger staat de SE en de HSE is het absolute topmodel. De vanafprijs in België bedraagt 78.990 euro.