Het eerstvolgende wapenfeit van Tesla wordt de Model 3 met Dual Motor. Twee elektromotoren dus, meer bepaald één vooraan en één achteraan. Volgens Musk is het ene exemplaar geoptimaliseerd voor vermogen terwijl het andere moet zorgen voor rijbereik. Interessant om weten is dat de wagen perfect kan doorrijden als één van de twee motoren het zou begeven. Op die manier bereik je dus steeds je bestemming en moet je nooit meer aan de kant van de weg wachten op de pechdienst.
De standaardversie van de Model 3 met twee motoren krijgt een rijbereik van 500 kilometer, accelereert van 0 naar 96 km/h in 4,5 seconden en heeft een topsnelheid van 225 km/h. De meerprijs ten opzichte van de achterwiel aangedreven Model 3 die nu al gebouwd wordt bedraagt 5.000 dollar.
De prestatiegerichte versie van de Dual Motor Model 3 snelt in 3,5 seconden van 0 naar 96 km/h en haalt een maximumsnelheid van 250 km/h. Desondanks zou het rijbereik stabiel blijven op 500 kilometer. Uiteraard vertalen die mooie cijfers zich in een hoger prijskaartje. Met de kosten voor de koetswerkkleur, velgen en alle opties (behalve Autopilot) inbegrepen vraagt Tesla precies 78.000 dollar voor deze uitvoering. Volgens Musk kan je met dat geld ook een BMW M3 kopen, maar krijg je bij Tesla een 15 procent snellere wagen met een betere wegligging.