Porsche heeft erover gewaakt dat de nieuwe 935 zijn naam alle eer aandoet. Zo dient de 911 GT2 RS als basis en wordt het koetswerk net als bij de originele 935/78 vervaardigd uit het lichtgewicht Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP). De buitenspiegels worden geleend van de huidige Le Mans-winnende 911 RSR en de led-verlichting op de achtervleugel is overgenomen van de 919 Hybrid LMP1. De titanium uitlaatpijpen verwijzen dan weer naar de 908 uit 1968. Porsche spuit de 935 in Agate Gray met een historisch verantwoorde Martini-livery als optie. Door de gestroomlijnde, verlengde achterzijde valt de wagen een stuk groter uit dan de GT2 RS. De lengte bedraagt 4,87 meter en de breedte neemt toe tot 2,03 meter.
Ook binnenin zijn er heel wat verwijzingen naar andere racewagens van Porsche. Het koolstofvezel stuur en de kleurendisplay kennen we van de 911 GT3 R. Daarnaast zien we een houten pookknop zoals bij de 917, 909 Bergspyder en Carrera GT. Airco behoort tot de standaarduitrusting, een tweede zitplaats voor een bijrijder is beschikbaar als optie.
Een rolkooi en zespuntsgordel zorgen voor een maximale veiligheid in de nieuwe 935. Dit wordt aangevuld door Porsche Stability Management (PSM) met tractiecontrole en ABS. Beide systemen kunnen echter wel door de bestuurder uitgeschakeld worden.
De 935 wordt aangedreven door een 700 pk sterke 3.8 zescilinder twin-turbo boxermotor, een blok dat volgens Porsche grotendeels overeenkomt met het exemplaar in de huidige 911 GT2 RS. Schakelen gebeurt via een 7-traps PDK-transmissie met schakelflippers aan het stuur.
De kans dat je de nieuwe Porsche 935 ooit op de openbare weg spot is onbestaande. Niet omwille van de oplage die beperkt blijft tot 77 exemplaren, maar wel door het feit dat de wagen niet straatlegaal is. Het prijskaartje van Porsches verjaardagscadeau bedraagt 701.948 euro exclusief btw. De eerste leveringen staan gepland voor juni 2019.