Renault heeft hoog ingezet met de huidige Twingo, maar de guitige stadswagen kon de hoge verwachtingen niet echt inlossen. Voor een geheel nieuwe generatie is het na vier jaar nog te vroeg, maar de Twingo krijgt wel een facelift.
De Twingo is een karaktervolle verschijning in het A-segment. Dat blijft ook zo na de facelift waarbij Renault hun kenmerkende C-vormige lichtsignatuur introduceert, de achterklep van een praktischere handgreep voorziet en de bumpers hertekent. De Fransen namen eveneens de aerodynamica opnieuw onder de loep wat resulteert in een 1 centimeter lager koetswerk en nieuwe luchtinlaten. Verder blijft de Twingo bijzonder praktisch in de stad met een lengte van slechts 3,61 meter en de kortste draaicirkel op de markt (4,30 m).
Klanten kunnen kiezen voor twee nieuwe koetswerkkleuren, namelijk Mangogeel en Quartzwit. Daarnaast is de Twingo naar hartenlust te personaliseren via stripings, interieur- en koetswerkpacks en vier verschillende velgtypes.
In het interieur krijgt de middenconsole een update. Er zijn twee multimediasystemen verkrijgbaar die beiden compatibel zijn met Apple Carplay. Aanwezige rijhulpsystemen zijn een snelheidsbegrenzer en een vertrekhulp op hellingen.
Renault levert de Twingo met drie benzinemotoren. De SCe 65 en SCe 75 zijn twee atmosferische driecilinders die beiden gekoppeld worden aan een manuele vijfbak. Het alternatief is een TCe 95 die zowel met een manuele vijfbak als met een 6-traps EDC-automaat met dubbele koppeling beschikbaar is.