De totale lengte bedraagt 4,048 meter. Daarmee moet de nieuwe Clio 1,4 centimeter toegeven op de vorige generatie, maar toch neemt de interieurruimte volgens Renault net toe. Verder neemt de hoogte af met 3 centimeter om de wagen aerodynamischer en sportiever te maken.
Terwijl het koetswerk kan bestempeld worden als een facelift vindt binnenin een revolutie plaats. Renault maakt komaf met de analoge klokjes en introduceert de compacte "Smart Cockpit" die volledig op de bestuurder gericht is en meer technologie bevat. Het TFT-scherm achter het stuur varieert van 7 tot 10 inch naargelang de uitvoering. Op de middenconsole is plaats voor een 9,3-inch scherm voor de bediening van het infotainmentsysteem. Het merk spreekt verder over het democratiseren van een aantal innovaties in de nieuwe Clio en geeft daarbij de aanwezigheid van een elektrische parkeerrem als voorbeeld.
Zoek tussen de verschillende uitvoeringen niet meer naar de GT Line, die wordt namelijk opgevolgd door de R.S. Line. Klanten die meer luxe willen kunnen de Clio Initiale Paris bestellen. Later wordt het gamma nog aangevuld met een nieuwe Clio R.S.
Normaal gezien volgt nu nog een overzicht van de leverbare motoren, maar helaas heeft Renault ervoor gekozen om die info nog te bewaren tot het beursdebuut van de Clio in maart op het autosalon van Genève. Ook de bijhorende prijzen worden later bekendgemaakt.