Binnenin introduceert Renault de "Smart Cockpit" met onder meer een 9,3-inch multimediascherm dat naar de bestuurder gericht is. Net als bij de nieuwe Clio neemt de Captur afscheid van zijn analoge tellers. Het nieuw digitaal dashboard is beschikbaar in 7- en 10-inch. Verder bedraagt het koffervolume 536 liter.
Bij de marktlancering kunnen klanten kiezen uit vier motoren. De instapversie is de driecilinder TCe 100 met 100 pk en 160 Nm die gekoppeld wordt aan een manuele vijfbak. Een trede hoger staat de TCe 130 GPF, een viercilinder met 130 pk en 240 Nm. Schakelen kan hierbij zowel via een manuele zesbak als een 7-traps EDC automaat. De topper bij de benzinemotoren wordt de TCe 155 GPF met 155 pk en 270 Nm die steeds gecombineerd wordt met een 7-traps EDC automaat. Dieselrijders komen sowieso bij de Blue dCi 115 terecht met 115 pk en 260 Nm. Wel kunnen ze kiezen tussen een manuele zesbak en 7-traps EDC automaat.
In 2020 wordt het gamma nog aangevuld met de Captur E-TECH plug-in hybride. Die zal gebruikmaken van een 1.6 benzinemotor, twee elektromotoren en een batterij van 9,8 kWh. Wie zuiver elektrisch rijdt raakt zo’n 45 kilometer ver bij een snelheid van maximaal 135 km/h.