Nieuwe Renault Captur officieel onthuld

Eén van de grootste succesverhalen bij Renault van de afgelopen jaren is de Captur, een crossover gebaseerd op de Clio. Aangezien die laatste aan een nieuwe generatie toe is, lanceert Renault ook een gloednieuwe Captur.
Auteur: Stijn | 04-07-2019
Van de vorige Captur wist Renault maar liefst 1,2 miljoen exemplaren te verkopen. Logisch dus dat er een opvolger komt en de verwachtingen zijn meteen hooggespannen. De nieuwe Captur krijgt een stevige groeischeut van 11 cm waardoor de crossover met een lengte van 4,23 meter perfect in het B-segment past.Renault heeft geopteerd voor een echte SUV-look bij de Captur met een dynamischer ontwerp en hogere gordellijn. Vooraan heeft de wagen een grotere grille en koplampen waarbij de C-vorm sterker benadrukt wordt. De achterkant, die bij de eerste generatie Captur relatief braaf ontworpen was, oogt een stuk moderner dankzij C-vormige achterlichten en de nummerplaat die naar de achterbumper verhuist. Renault biedt elf koetswerkkleuren, vier contrasterende dakkleuren en drie personaliseringspacks voor het interieur aan. Uiteraard is ook de luxueuze Initiale Paris uitvoering weer van de partij.

Binnenin introduceert Renault de "Smart Cockpit" met onder meer een 9,3-inch multimediascherm dat naar de bestuurder gericht is. Net als bij de nieuwe Clio neemt de Captur afscheid van zijn analoge tellers. Het nieuw digitaal dashboard is beschikbaar in 7- en 10-inch. Verder bedraagt het koffervolume 536 liter.

Bij de marktlancering kunnen klanten kiezen uit vier motoren. De instapversie is de driecilinder TCe 100 met 100 pk en 160 Nm die gekoppeld wordt aan een manuele vijfbak. Een trede hoger staat de TCe 130 GPF, een viercilinder met 130 pk en 240 Nm. Schakelen kan hierbij zowel via een manuele zesbak als een 7-traps EDC automaat. De topper bij de benzinemotoren wordt de TCe 155 GPF met 155 pk en 270 Nm die steeds gecombineerd wordt met een 7-traps EDC automaat. Dieselrijders komen sowieso bij de Blue dCi 115 terecht met 115 pk en 260 Nm. Wel kunnen ze kiezen tussen een manuele zesbak en 7-traps EDC automaat.

In 2020 wordt het gamma nog aangevuld met de Captur E-TECH plug-in hybride. Die zal gebruikmaken van een 1.6 benzinemotor, twee elektromotoren en een batterij van 9,8 kWh. Wie zuiver elektrisch rijdt raakt zo’n 45 kilometer ver bij een snelheid van maximaal 135 km/h.


Recent Renault nieuws

Nieuwe Renault Megane R.S. Trophy-R pakt record op Nürburgring

Nieuwe Renault Megane R.S. Trophy-R pakt record op Nürburgring

Met de Megane R.S. Trophy heeft Renault een ware hot hatch in de aanbieding met 300 pk. Op basis van die versie heeft Renault Sport nu een R.S. Trophy-R ontwikkeld die meteen al een record te pakken ...
Tweede generatie Renault Zoe officieel voorgesteld

Tweede generatie Renault Zoe officieel voorgesteld

Renault had met de Zoe zeven jaar lang het rijk voor zich alleen in het segment van betaalbare elektrische wagens, maar vanaf 2020 komen er heel wat alternatieven op de markt zoals de Peugeot e-208 ...
Renault Koleos krijgt subtiele facelift en nieuwe motoren

Renault Koleos krijgt subtiele facelift en nieuwe motoren

De Renault Koleos is in Europa nog maar twee jaar op de markt, maar toch krijgt de grootste SUV van het merk in 2019 al een opfrisbeurt. Vooral op motorisch vlak is er nieuws te ...
Nieuwe Renault Clio: herkenbaar en toch heel anders

Nieuwe Renault Clio: herkenbaar en toch heel anders

Renault heeft vandaag het doek gehaald van de nieuwe Clio. De vijfde generatie van de Franse B-segmenter behoudt het kenmerkende koetswerkdesign van zijn voorganger, maar wordt binnenin helemaal ...
Facelift voor Renault Twingo

Facelift voor Renault Twingo

Renault heeft hoog ingezet met de huidige Twingo, maar de guitige stadswagen kon de hoge verwachtingen niet echt inlossen. Voor een geheel nieuwe generatie is het na vier jaar nog te vroeg, maar de ...
Opfrisbeurt voor Renault Kadjar

Opfrisbeurt voor Renault Kadjar

Renault heeft sinds de lancering drie jaar geleden al meer dan 450.000 orders ontvangen voor de Kadjar. De concurrentie zit echter niet stil en dus acht het Franse merk de tijd rijp voor een ...