Ford levert de Ranger als Regular Cab, Super Cab en Double Cab. Aanpassingen aan het exterieur zijn de nieuwe voorbumper en grille, aangevuld met xenonkoplampen en led-dagrijlichten voor de hogere uitvoeringen. Nieuwe koetswerkkleuren zijn Diffused Silver en Blue Lightning. Binnenin monteert Ford een nieuwe pookknop voor de versie met 10-traps automaat en zijn er enkele kleine nieuwigheden qua afwerking.
De 2.2 liter TDCi-motor uit de vorige Ranger maakt plaats voor een 2.0 EcoBlue-dieselmotor die verkrijgbaar is in drie smaken. De eerste twee maken gebruik van één turbo en leveren respectievelijk 130 pk en 340 Nm of 170 pk en 420 Nm. De derde is voorbehouden voor de Raptor en doet beroep op twee turbo’s die het vermogen laten stijgen tot 213 pk en het maximumkoppel opkrikken tot 500 Nm. Schakelen kan steeds via een manuele zesbak, maar bij de versies met 170 en 213 pk zorgt Ford voor een alternatief in de vorm van een 10-traps automaat. Vierwielaandrijving is steeds standaard.
Op vlak van veiligheidssystemen doen de Intelligent Speed Limiter en Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie hun intrede. Daarnaast maakt Active Park Assist zijn opwachting in de optielijst. Andere beschikbare rijhulpsystemen zijn Lane-Keeping Alert, Lane-Keeping Aid, Adaptive Cruise Control met Forward Alert, verkeersbordenherkenning, parkeersensoren voor- en achteraan, een achteruitrijcamera en Electronic Stability Control met Trailer Sway Control.
Ondanks het feit dat steeds meer pick-ups de Belgische asfaltwegen nauwelijks verlaten kan de Ford Ranger meer dan ooit zijn mannetje staan op ruige terreinen. Zo bedraagt de doorwaaddiepte 800 millimeter en de bodemvrijheid 230 millimeter. Andere sterke punten zijn de oprijhoek van 29 graden, afrijhoek van 21 graden, het sleepvermogen van 3.500 kilogram en laadvermogen van 1.252 kilogram.
Ford weidt in hun persbericht niet verder uit over de krachtige Ranger Raptor. Logisch want deze topversie werd eigenlijk in augustus 2018 al voorgesteld op de Gamescom gamingbeurs in Keulen. Alle details hierover vind je terug in dit artikel op onze website.