Op visueel vlak wijken de Carrera 4(S) en Targa 4(S) niet veel af van de achterwielaangedreven versies. We zien dezelfde nieuwe lichtunits en verticale lamellen voor het rooster over de motorkap. Het onderscheid zit ‘m in de extra lichtbalk die de achterlichten verbindt en wie goed kijkt ziet dat de wielkasten achteraan 44 mm breder uitvallen.
Op vlak van vermogen is er geen verschil tussen de Carrera (S) en Carrera 4(S). De 3.0 liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s levert dus nog steeds 370 pk en 450 Nm. De 4S-modellen beschikken over 50 pk en 50 Nm extra. Dankzij de vierwielaandrijving gaan de sprinttijden van 0 naar 100 km/h er wel op vooruit: 4,1 seconden voor de Carrera 4, amper 3,8 seconden voor de Carrera 4S. De cabrioversie en Targa doen er wel twee tienden langer over.
Net als bij de gewone Carrera kunnen klanten het Sport Chrono Pakket aanvinken. Porsche zorgt dan voor vier rijmodi (Normal, Sport, Sport Plus, Individual) die via een knop aan het stuur geselecteerd kunnen worden. Dit heeft onder meer invloed op de schakeltijd, gasrespons en het aantal decibels dat uit de uitlaat komt.
Begin volgend jaar mogen we de Carrera 4(S) (Cabrio) en Targa 4(S) in de Belgische showrooms verwachten. Prijzen worden later nog aangekondigd.