Vooraan neemt de Sport Turismo het ontwerp van de gewone Panamera over, maar vanaf de B-stijl krijgt de wagen een uniek ontwerp. De Sport Turismo beschikt over een grote achterklep, lage laaddrempel en maximaal 520 liter grote koffer wat deze versie uitermate geschikt maakt voor dagelijks gebruik. De achterzetels kunnen bovendien neergeklapt worden waardoor een ruimte van 1.390 liter vrijkomt voor bagage. Enkel de 4 E-Hybrid versie doet het iets minder goed met 425 liter aan bagageruimte en 1.295 liter na het neerklappen van de zetels. Een primeur volgens Porsche is de adaptieve dakspoiler die zich volgens de rij-omstandigheden en instellingen van de wagen in drie verschillende standen kan positioneren. Het gevolg is vijftig kilogram extra downforce op de achteras en minder windgeruis wanneer het panoramisch dak geopend is bij snelheden van meer dan 90 km/h.
De Sport Turismo is de eerste Panamera met drie zetels achterin, tenminste als je kiest voor de 2+1 configuratie. Een vierzitsversie met twee elektrisch verstelbare achterzetels behoort echter ook tot de mogelijkheden.
De Sport Turismo kan verder op dezelfde technische snufjes rekenen als de gewone Panamera. Binnenin vinden we dus de digitale Porsche Avanced Cockpit terwijl onderhuids innovatieve systemen zoals Adaptive Cruise Control, Porsche Dynamic Chassis Control, Porsche Traction Management en Rear Axle Steering hun ding doen. Adaptieve luchtvering is standaard bij de S-versies.
Porsche brengt maar liefst vijf versies van de Sport Turismo mee naar Genève. Het instapmodel wordt de Panamera 4 met 330 pk. Een trede hoger staan de 440 pk sterke Panamera 4S en 422 pk sterke Panamera 4S Diesel. De Panamera 4 E-Hybrid kan rekenen op 462 pk. Wie dat nog niet voldoende vindt, kan bij Porsche terecht voor de Panamera Turbo Sport Turismo met 550 pk. Bestellen kan per direct en wel voor een prijs (in Duitsland) vanaf 97.557 euro. De leveringen starten in oktober.