Dankzij de nieuwe grille, bumpers en adaptieve achterspoiler oogt de Cayenne Turbo een stuk bruter dan de instapversie van de SUV. De achterspoiler is echter ook gewoon noodzakelijk om de aerodynamica te verbeteren, de downforce op de achteras te vergroten en de remafstand op hoge snelheden zo laag mogelijk te houden. Concreet levert de achterspoiler een winst van 2 meter op wanneer vol wordt geremd bij een snelheid van 250 km/h. Dit komt bovenop de winst die Porsche haalt uit een speciale coating op de remschijven, een optie bij de gewone Cayenne, maar standaard bij de Turbo.
Verder zorgen bredere wielkasten met daaronder 21-inch Turbo velgen en dubbele uitlaatpijpen voor het nodige onderscheid met de standaard Cayenne. De aanpassingen aan het interieur voegen volgens Porsche zowel meer sportiviteit als comfort toe. Porsche zorgt onder meer voor sportzetels die op 18 manieren verstelbaar zijn en geïntegreerde hoofdsteunen en zetel- en stuurverwarming. Ook een audiosysteem van 710 Watt van Bose behoort tot de standaarduitrusting. Alle functies worden bediend via het HD-scherm en de touchscreen van de Porsche Advanced Cockpit.
Via de luchtvering is de bodemvrijheid in zes verschillende standen in te stellen zodat de Cayenne Turbo op elk terrein uit de voeten kan. Dankzij de optionele achterwielbesturing, het elektrische Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) belooft Porsche de rijdynamiek van een sportwagen in de SUV.
Orders voor de nieuwe Cayenne Turbo worden per direct aanvaard. De officiële marktlancering in Europa volgt nog voor het einde van dit jaar. In Duitsland heeft de topversie van de SUV een prijs van 138.850 euro (incl. btw).