We komen nog even terug op de elektrische aandrijflijn voor het nodige cijfermateriaal. De twee elektromotoren zijn samen goed voor 500 kW en een maximumkoppel van 600 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h afwerken is zo mogelijk in minder dan zes seconden.
Een primeur is dat de Symbioz en de woning van de eigenaar een zogenaamde "smart grid" delen die de beschikbare kilowatturen verdeelt volgens de behoeften van de gebruikers. Een concreet voorbeeld: thuis heb je ’s avonds veel energie nodig voor alle lichten, schermen en huishoudtoestellen. De Smart grid zal dan automatisch beroep doen op energie die nog beschikbaar is in de Symbioz en die transferen naar het huis.
Renault’s nieuwste concept is niet zomaar een leuk tussendoortje, binnenkort brengt het merk namelijk een demowagen op de markt die geïnspireerd is op de Symbioz. Die demowagen zal een vooruitblik zijn op de mobiliteit in 2023 waarbij technologieën gebruikt worden die binnenkort hun intrede doen in productiemodellen. Een voorbeeld is een nieuwe versie van het Multi-Sense systeem dat de sfeer en rijervaring afstemt op het humeur van de bestuurder. Verder zal de demowagen over het Easy Connect systeem. Autonome rijfuncties zullen geleidelijk aan toegevoegd worden onder de naam "Easy Drive".
Wie plaatsneemt in de Symbioz demowagen kan kiezen uit verschillende rijmodi, waaronder Classic, Dynamic en AD (autonoom rijden). Autoliefhebbers zullen vooral tevreden zijn over die Dynamic modus want die is gericht op extra rijplezier in de achterwielaangedreven concept.
Tal van bedrijven zijn betrokken bij de ontwikkeling van de Symbioz demowagen. LG staat in voor de Human-Machine Interface, Ubisoft neemt de virtuele ervaring voor zijn rekening, Devialet zorgt voor het audiosysteem, Sanef werkt aan de communicatie tussen de wagen en de weginfrastructuur, TomTom houdt zich bezig met de geolokalisatie en IAV deelt zijn kennis inzake autonoom rijden.