In oktober vorig jaar voegde Porsche GTS-uitvoeringen van de 718 Boxster en Cayman toe aan het gamma. Een nieuwe fotogalerij maakt het mogelijk om de verschillen met de 718 S in detail te bekijken.
De Cayman en Boxter GTS beschikken beiden over een 2.5 liter viercilinder boxermotor met 365 pk, een bonus van 15 pk ten opzichte van de
718 S. De gevolgen voor de sprint van 0 naar 100 km/h blijven miniem met 4,1 seconden voor de GTS met PDK versnellingsbak tegenover 4,2 seconden voor de S-modellen. Wie liever zelf schakelt in de GTS moet rekening houden met een 0-100 tijd van 4,6 seconden. De topsnelheid ligt steeds op 290 km/h. Liefhebbers van de Nürburgring Nordschleife zullen blij zijn om te horen dat de Cayman GTS een ronde kan afwerken in 7 minuten en 40 seconden, een verbetering van 13 seconden ten opzichte van de vorige Cayman GTS.
Het GTS-label biedt meer dan enkel een betere sprinttijd. Porsche rust de Cayman en Boxster uit met het Sport Chrono pakket, Porsche Torque Vectoring met een mechanisch sperdifferentieel en Porsche Active Suspension Management. Het oog wil ook wat en dus zijn er donkergetinte lichtunits, andere bumpers en enkele zwarte accenten.
De GTS geldt voorlopig als topversie voor de Cayman en Boxster, maar lang blijft dat niet zo. Achter de schermen werkt Porsche namelijk druk aan een nieuwe Cayman GT4.