Rode persfoto’s bij Porsche, dat betekent dat de Duitse sportwagenbouwer nieuws heeft over een GTS-model. Dubbel nieuws in dit geval want we verwelkomen zowel de Panamera GTS als de Panamera GTS Sport Turismo. Deze nieuwe versies vullen de ruimte op tussen de 4S en de Turbo-modellen.
De belangrijkste reden om de Panamera GTS te bestellen en niet de 4S is wellicht de aandrijflijn. Die bestaat namelijk uit een 4.0 liter V8 biturbo. Dezelfde motor als de Turbo-modellen dus, maar het verschil in vermogen en koppel is wel groot. De Panamera GTS beschikt over 460 pk en 620 Nm. Dat is fors minder dan de 550 pk en 770 Nm van de
Panamera Turbo, maar wel nog steeds goed voor een sprint van 0 naar 100 km/h in 4,1 seconden dankzij het standaard Sport Chrono pakket. Alle power wordt via een 8-traps PDK-transmissie ideaal verdeeld over de vier wielen. De topsnelheid bij de Panamera ligt op 292 km/h, de Sport Turismo doet haast even goed met 289 km/h. Ook met het geluid van de V8-motor zal weinig mis zijn want Porsche biedt het sportuitlaatsysteem aan als standaarduitrusting.
De GTS-modellen zijn te herkennen aan het Sport Design pakket met zwarte accenten voor het exterieur, 20-inch velgen en een sportstuur, veel zwart Alcantara en aluminium binnenin. Een primeur voor de Panamera is de komst van een head-up display. Verder is het sportchassis met 1 centimeter verlaagd en zijn er grotere remmen.