Het exterieur van de 911 is opnieuw erg herkenbaar, maar voor de basisversies gaan de wijzigingen toch vrij ver. Zo zijn de wielkasten een stuk breder omdat Porsche besloten heeft om de achterzijde van alle versies even breed te maken. Verder introduceert het merk nieuwe led-koplampen, pop-out deurgrepen, een bredere achterspoiler en een led-strip die over de hele achterzijde doorloopt. Met uitzondering van de delen voor- en achteraan bestaat het hele koetswerk voortaan uit aluminium.
In het interieur worden alle functies bediend via een 10,9-inch touchscreen. Daaronder plaatst Porsche vijf knoppen die toegang geven tot de belangrijkste voertuigfuncties. Achter het stuur zien we nog steeds de centrale toerenteller die nu omringd wordt door twee frameloze displays met extra informatie voor de bestuurder.
Porsche heeft hun zescilinder boxermotor verder doorontwikkeld zodat die nu al 450 pk levert in de 911 Carrera S en 4S. De uitgaande versie moest het nog stellen met 420 pk. In combinatie met een nieuwe 8-traps automaat met dubbele koppeling duiken de sprinttijden van 0 naar 100 km/h onder de grens van vier seconden. De Carrera S klaart de klus in 3,7 seconden en de Carrera 4S zelfs in 3,6 seconden. Wie het optionele Sport Chrono pakket bestelt kan die tijden overigens nog twee tienden scherper stellen. De topsnelheid van de Carrera S bedraagt 308 km/h, bij de 4S is het feest over bij 306 km/h.
Een nieuwe standaard assistentiesysteem voor de 911 is Porsche Wet. Zoals de naam aangeeft maakt dit systeem het rijden op natte wegen nog veiliger. Verder komt de Adaptive Cruise Control met een stop-and-go functie, automatic distance control en een autonome Emergency Assist functie. Een nieuwe optie is Night Vision Assist met een warmtebeeldcamera.
In Duitsland kost de nieuwe 911 Carrera S precies 120.125 euro (incl. btw). De vanafprijs voor de Carrera 4S bedraagt 127.979 euro (incl. btw). De orderboeken zijn vanaf vandaag geopend.