Naast betere rij-eigenschappen en snellere rondetijden lag de focus ook op het gebruik van duurzame materialen. Zo zijn beide deuren en de achtervleugel gemaakt van een organische vezelmix die qua gewicht en stijfheid niet moet onder doen voor koolstofvezel. Verder krijgt elke GT4 Clubsport een rolkooi, een kuipstoel en een zespuntsgordel.
De nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport verschijnt in twee versies. Amateur racers kunnen de Clubsport Trackday bestellen met een vaste setup voor de schokdempers en relatief lage onkosten. De aanwezigheid van ABS, ESC en tractiecontrole maakt deze GT4 Clubsport erg vergevingsgezind, zelfs bij het racen op de limiet. Wie deze systemen echter overbodig vindt, kan deze eenvoudig uitschakelen. Verder zorgt Porsche voor airco, een reddingsluik in het dak en een brandblusser. Het prijskaartje voor de Trackday versie bedraagt 134.000 euro exclusief btw.
Professionele autocoureurs kunnen de GT4 Clubsport Competition bestellen. Deze onderscheidt zich van de Trackday met aanpasbare schokdempers in drie standen, een brandstoftank van 115 liter voor lange afstanden, een rembalans-systeem, het quick-release stuur van de 911 GT3 R en een automatisch brandblussysteem. Al deze extra’s hebben uiteraard wel een invloed op het prijskaartje. Porsche vraagt namelijk 157.000 euro exclusief btw voor de Trackday.
Van de vorige Cayman GT4 Clubsport wist Porsche op drie jaar tijd precies 421 exemplaren te verkopen. Dankzij de vele updates verwacht het merk dat de nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport het minstens even goed zal doen. Bestellen kan vanaf vandaag en de eerste leveringen vinden al plaats in februari.