Porsche vernieuwt in sneltempo de verschillende versies van de 911. De basisversies beschikken voortaan over een turbomotor, maar toch blijft er nog voldoende ruimte over voor de echte 911 Turbo en Turbo S.
De belangrijkste wijzigingen bij de
911 Carrera,
Carrera 4 en Targa 4 bevonden zich onderhuids. Daar moest de atmosferische boxermotor immers plaatsmaken voor een 3.8 liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s. Hierdoor klinkt het misschien vreemd om nog een apart model onder de naam 911 Turbo in het gamma te hebben, maar Porsche gaat toch door met de legendarische naam. Het onderscheid met de instapversies wordt vanaf nu uitsluitend gemaakt via het sportievere design en het extra vermogen. De 911 turbo beschikt over 540 pk (+20 pk), sprint van 0 naar 100 km/h in 3,0 seconden en heeft een topsnelheid van 320 km/h. De Turbo S kan rekenen op 580 pk (+20 pk) heeft slechts 2,9 seconden nodig en stoomt door tot 330 km/h. Desondanks weet Porsche het gemiddelde verbruik met 0,6 l/100 km te doen dalen.
Porsche stelt de vernieuwde 911 Turbo en Turbo S begin volgend jaar voor op het autosalon van Detroit. Nog diezelfde maand staat de wagen in de showrooms.