In het najaar van 2017 haalde Renault het doek van de Megane R.S. De derde generatie van de hot hatch verscheen als Sport en Cup uitvoering, maar op de ultieme versie was het wachten tot vandaag. Hier is de nieuwe Megane R.S. Trophy.
De Megane R.S. Trophy maakt net zoals de
Sport en Cup uitvoering gebruik van de 1.8 viercilinder turbomotor van Renault. Dankzij aanpassingen aan de turbocompressor en uitlaat levert die motor nu al 300 pk en 420 Nm, precies 20 pk en 30 Nm meer dan in de Sport en Cup. Schakelen kan via een handgeschakelde versnellingsbak of een 6-traps automaat.
De Trophy is standaard uitgerust met het Cup-chassis en heeft een strakkere ophanging en een Torsen mechanisch sperdifferentieel. Verder beschikt de wagen over 4Control vierwielsturing, nieuwe 19-inch velgen en high performance banden van Bridgestone. Binnenin kunnen klanten opteren voor nieuwe Recaro sportzetels met een Alcantara bekleding. Andere zaken zoals de verschillende rijmodi, R.S. Vision lichtsignatuur en de R.S. Monitor (dataverzamelingssysteem) uit de Megane R.S. Sport en Cup maken uiteraard ook hun opwachting in de Trophy.